.


Wednesday, April 28, 2010

Andy Cole : Benzema sangat sesuai untuk United


Manchester United akan menjadi destinasi yang sesuai untuk striker Real Madrid Karim Benzema, menurut bekas penyerang Red Devils, Andy Cole.

Pemain kelahiran Perancis 22 tahun tidak menempatkan dirinya sebagai kesebelasan utama di Bernabeu dan telah dilaporkan minat dari United.

Cole berkeyakinan bahawa masalah kecederaan United telah menunjukkan bahawa mereka memerlukan striker lain di dalam skuad dan Cole merasakan bahawa Benzema adalah calon yang sesuai dan boleh menjadi hit di Liga Premier.

"Saya fikir Wayne Rooney dan kecederaan Michael Owen telah membuktikan bahawa United memang memerlukan penyerang yang lain," kata bekas pemain England kepada The Manchester Evening News.

"Karim Benzema tidak sama seperti Torres tapi saya fikir dia adalah yang terdekat dengan Torres dan saya fikir dia hebat.Dia memiliki kemampuan besar.

"Saya tahu Sir Alex inginkan beliau pada musim panas lalu dan jika dia boleh kembali dan mencuba lagi,pemuda Perancis itu mungkin berfikir bahawa dia mempunyai lebih banyak peluang di Old Trafford, maka saya berfikir bahawa ia akan sangat menarik. Itu yang United perlukan." Share

No comments:

Post a Comment