.


Monday, April 19, 2010

Kecederaan Drogba merisaukan penyokong The Blues


Chelsea boleh kehilangan penjaring terbanyak mereka Didier Drogba untuk menghabiskan saki baki perlawanan musim ini dan pengurus Chelsea,Carlo Ancelotti dilihat cuba untuk merangkul Kejuaraan Liga Perdana Inggeris buat kali pertama kariernya tanpa kelibat pemain handalan tersebut.

Pemain Ivory Coast itu yang menjaringkan32 gol telah bergelut dgn 'groin strain' sejak kebelakangan ini, dan perlawanan ke atas Tottenham Hotspur telah menyebabkan kecederaan yang lebih teruk.

Ancelotti telah menggunakan ketiga-tiga subs nya pada separuh masa kedua dan Drogba terpaksa bermain hingga tamat perlawanan.
Dengan empat perlawanan yang tinggal dalam musim ini, pemain dan pengurus sekarang harus memutuskan bagaimana mereka menguruskan kecederaan - yang mungkin akan memerlukan pembedahan kecil sebelum Piala Dunia.
"Itu keputusan beliau," kata Ancelotti, menurut Persatuan Press.

"Dia tidak mempunyai masalah besar. Ini lebih tentang cara mengawal situasi, Dia akan mengambil keputusan pada akhir musim, apakah dia akan membuat pembedahan atau tidak .. keadaan itu menjadi persoalan."
Share

No comments:

Post a Comment