.


Monday, April 26, 2010

Kehebatan Florentino Perez berunding terbukti


Presiden Real Madrid, Florentino Perez selalu mendapat orang yang ingin beliau dapatkan.

Berikut adalah beberapa cubaan atau bidaaan yang paling berani beliau lakukan ...

Cristiano Ronaldo

Pada Disember 2008, pengurus Manchester United, Alex Ferguson berang dengan Real dan berkata: "Saya tidak akan menjual kepada mereka walaupun sebesar virus." Bayangkan kejutan yang menimpa peminat United apabila pemai kesayangan mereka itu berpindah ke Bernabeu dari Old Trafford hanya selepas 7 bulan kenyataan itu dibuat - walaupun untuk rekod dunia £ 80 juta.

Kaka

"Saya akan menghabiskan karier saya di AC Milan," pemain Brazil itu bersumpah ketika Syeikh, pemilik Manchester City dengan tawaran £ 100 juta pada Januari. Namun,perkara sebaliknya berlaku apabila dengan sedikit sahaja tawaran berbanding dari City,Kaka akhirnya berpindah ke Sepanyol musim panas lalu untuk £ 62M.

Luis Figo

PEREZ dipilih sebagai presiden pada tahun 2000 dengan janji untuk menandatangani Figo dari kelab musuh Barcelona.Dengan berbekalkan sedikit kesempatan untuk berbincang -beliau akhirnya menawarkan £ 38.7 juta dan ia terbukti dan cukup untuk memujuk Catalans untuk menjual bintang mereka itu.

Zinedine Zidane

Pada tahun 2001, Perez memecahkan rekod dunia sekali lagi,apabila perjanjian bernilai £ 46 juta kepada legenda Perancis dan Juventus pada ketika itu,Zidane. Zidane mengakui: "Para pengarah Juventus mengadakan sikap negatif tentang perpindahan itu pada mulanya."

David Beckham

Fergie membenci Real bermula apabila mereka cuba untuk mendapatkan Beckham. Perez akhirnya berjaya mendapatkan pemain "Goldenballs" untuk £ 25 juta pada tahun 2003.

Michael Owen

Striker legenda England itu menghabiskan 13 tahun di Liverpool tetapi, ketika dia bergelut untuk kontrak baru, Perez berjaya untuk menandatangani dia untuk £ 8 juta dengan sebagai potongan harga. Ini merupakan tamparan bagi The Reds, yang mendapat Antonio Nunez sebagai sebahagian daripada perjanjian tersebut ... yang juga merupakan tamparan bagi The Reds apabila penampilannya kurang memuaskan. Share

No comments:

Post a Comment