.


Wednesday, April 28, 2010

Madrid sedia SAMBAR Evra!

Real Madrid sedang bersiap-sedia untuk mencetuskan fenomena perindahan musim panas depan dengan Manchester United dengan melancarkan tawaran £ 20 juta untuk Patrice Evra.

Raksasa Sepanyol itu bertekad untuk mendapatkan bek kiri pada musim panas ini selepas melihat bekas pemain Liverpool, Alvaro Arbeloa sebagai pemain yang lemah dalam pertahanan dengan bolos lebih 50 peratus gol daripada Barcelona pada 34 games La Liga musim ini.

Pengarah Bernabeu, Jeneral Jorge Valdano telah mengenalpasti sejumlah calon - termasuk Gael Clichy dari Arsenal,pemain Chelsea Ashley Cole dan Fiorentina, Juan Manuel Vargas - tapi Evra dikatakan telah menjadi senarai teratas atas cadangan dari Cristiano Ronaldo.

Bos di Old Trafford, Sir Alex Ferguson enggan membenarkan Ronaldo meninggalkan United untuk Madrid pada rekod dunia £80 juta pada musim panas lalu, dan kelihatan beliau tidak ingin untuk kehilangan lagi pemain bintangnya.

Namun, sumber dari Perancis mendakwa Evra boleh tergoda oleh cabaran baru selepas memenangi hampir semua gelaran bersama United,yang beliau telah bermimpi sejak meninggalkan Monaco dalam empat-setengah tahun yang lalu.

Pemain 28 tahun itu, di bawah kontrak sehingga 2013, telah menikmati kemenangan Barclays Premier League, tiga Piala Carling dan Liga Juara-Juara pada tahun 2008.

Evra dan Ronaldo adalah teman dekat sewaktu di United dan bek Perancis itu baru-baru ini membela bekas rakan pasukannya itu terhadap kritikan yang menuduh bintang Portugal itu sombong.

Arbeloa telah menjadi pemain simpanan untuk Madrid musim ini,dengan bekas bek kiri Marcelo bermain lebih banyak dalam perlawanan kerana bimbang atas kemampuan defensif beliau. Share

No comments:

Post a Comment