.


Tuesday, April 20, 2010

Pienaar ke Spurs?


Tottenham Hotspur telah dikaitkan dengan perpindahan untuk pemain tengah Everton Steven Pienaar, dalam apa yang mereka harapkan akan menjadi musim pertama mereka di Liga Champions League musim depan

Menurut Sunday Times, pengurus Harry Redknapp telah melakukan penyelidikan awal untuk membeli pemain Afrika Selatan musim panas ini.

Pienaar dijangka akan memainkan peranan utama dalam Piala Dunia tahun ini, yang diadakan di tanah airnya, dan boleh menarik ramai kelab-kelab besar eropah yang memerhati.

Setelah kehilangan perkhidmatan dari Jermaine Jenas untuk sebahagian besar musim kerana kecederaan, Redknapp berharap dapat menambah elemen lain dlm aspek menyerang dengan tekanan yang ditempatkan pada Luka Modric seorang.

Dengan penyertaan ke dalam Liga Juara-Juara musim depan juga dalam genggaman mereka, ini dikatakan sebagai umpan untuk Pienaar masuk ke dalam pasukan dari Utara London itu.

Bekas pemain sayap Borussia Dortmund dan Ajax Amsterdam ini dikatakan akan berminat dengan berita ini,dan musim ini beliau telah menjaringkan 7 gol untuk Everton. Share

No comments:

Post a Comment