.


Wednesday, May 12, 2010

Zlatan mungkin akan dijual ke City atau Chelsea ?


Barcelona telah menawarkan Chelsea dan Manchester City kesempatan menandatangani Zlatan Ibrahimovic untuk sekitar £40 juta [€ 46 juta], menurut laporan dari Daily Mail.

Pemain Sweden yang baru tiba di Nou Camp musim panas lalu, dalam perjanjian sekitar £ 40 juta dengan pihak Itali, Inter Milan yang juga melihat Samuel Eto'o pergi ke arah kelab yang bertentangan.

Tetapi prestasi pemain 28 tahun itu tidak konsisten musim ini, dengan 16 gol di dalam liga dan 4 gol di Liga Juara-Juara, dan bahkan beliau dikeluarkan lebih awal oleh pengurus Pep Guardiola apabila kelab Catalan itu gagal untuk mengalahkan Inter di Liga Juara-Juara pada semi-final bulan lepas.

Presiden Barca, Joan Laporta dilaporkan telah mengarahkan 'super-agen', Zahavi, untuk cuba menawarkan striker itu ke kelab lain, sebagaimana kelab itu cuba untuk mendapatkan kembali wang hasil pembelian mereka keatas pemain tersebut. Juventus telah menunjukkan minat mereka dalam membayar sekitar £ 35 juta untuk bekas bintang mereka, namun Laporta dikatakan lebih gemar menjual kepada Chelsea atau Manchester City yang akan lebih bersedia untuk memenuhi harga permintaan mereka. Share

No comments:

Post a Comment