.


Monday, April 26, 2010

City beralih arah ke Gourcuff


Manchester City telah menukar sasaran mereka kepada bintang Bordeaux, Yoann Gourcuff apabila Franck Ribery dikhabarkan tidak akan berpindah ke Eastlands.

Pemain Sayap Bayern Munich, Ribery dilaporkan lebih gemar untuk bertukar angin pada musim panas ini ke Chelsea atau Real Madrid, dan City terpaksa menukar perhatian mereka kepada Gourcuff.

Menurut Daily Star, pemain tengah 23 tahun itu, yang telah dipuji setanding Zinedine Zidane, akan memberikan Roberto Mancini harga sekitar £ 25-30 juta.

Gourcuff memulakan kerjayanya dengan Rennes sebelum mengikat kontrak untuk gergasi Itali AC Milan. Tapi setelah dua musim kecederaan di San Siro, Gourcuff dipinjamkan kembali ke Perancis dengan kelab Bordeaux.

Pada awalnya ia merupakan pinjaman sahaja tetapi menjadi penandatanganan kekal selepas penampilan menarik selepas musim pertamanya dengan juara Perancis itu.

Gourcuff dianggap sebagai salah satu prospek menyinar di Eropah dan dijangkakan akan menyinar untuk Perancis pada kempen Piala Dunia musim panas ini. Share

No comments:

Post a Comment