.


Tuesday, April 27, 2010

Juventus dikatakan telah mencapai persetujuan bersama Benitez tetapi bakal menghadapi persaingan dari City?


Juventus berada di ambang kemuncak dalam mendapatkan khidmat pengurus Liverpool, Rafael Benitez selepas kelab Itali itu dikatakan mencapai kesepakatan dengan beliau melalui agen Quillon Manuel Garcia, menurut Tuttosport.

Pengarah, Roberto Bettega bertemu dengan agen itu di Monte Carlo pada hari Isnin lepas, di mana dua orang berbicara tentang membawa pengurus Sepanyol itu ke Turin, dan sebuah perjanjian lisan kini telah mencapai persetujuan dimana kontrak tiga tahun dicapai.

Presiden Bianconeri, Jean-Claude Blanc akan terbang ke Merseyside pada akhir minggu ini dalam usaha untuk meyakinkan pengurus Liverpool itu dalam menghasilkan pasukan mereka.

Walaupun dengan laporan itu, jurucakap Juventus telah mengatakan Bettega berada di Turin hingga pukul 16:00 CET pada hari Isnin, dan ejen yang bagus mahupun pengarah telah mengesahkan bahawa perjanjian telah berlaku.

Sementara itu, La Stampa melaporkan bahawa kedatangan Benitez di Turin boleh dikenalpasti dari pemeriksaan polis di Vinovo.

Mereka mendakwa Fernando Torres, Javier Mascherano, Dirk Kuyt dan Martin Skrtel akan mengikuti pengurus Sepanyol itu.

Namun, laporan menunjukkan Liverpool akan menerima tidak kurang dari € 70million untuk striker Sepanyol itu.

La Stampa juga melaporkan bahawa harus Juventus harus bertindak lebih cepat untuk Benitez, kerana Manchester City berkemungkinan akan menyambar pengurus Sepanyol itu sebagai pengganti Roberto Mancini.

Pemilik City, Sheikh Mansour Bin Zayed Al Nahyan dikatakan siap untuk menawarkan Benitez gaji yang amat lumayan dan 'Transfer Budget' yang agak banyak jika berpindah ke Eastlands. Share

No comments:

Post a Comment