.


Friday, April 30, 2010

Rooney dipilih sebagai pemain terbaik Football Writers Association


Wayne Rooney telah terpilih sebagai pemain terbaik oleh Football Writers Association.

Striker Manchester United itu berada di kedudukan puncak oleh para wartawan dengan lebih daripada 81 peratus undian.

Rooney, 24, mendahului di depan pemain Chelsea, Didier Drogba dan penyerang Manchester City, Carlos Tevez untuk memenangi anugerah berprestij, yang telah bermula sejak 1948.

Penghargaan ini adalah yang kedua buat bintang Inggeris itu musim ini selepas dia diberi anugerah pemain terbaik Professional Footballer Association (PFA) minggu lalu.

Dia berkata: "Saya gembira untuk memenangi anugerah yang mempunyai begitu banyak sejarah dan tradisi.

"Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada pengurus saya di United, Sir Alex Ferguson, kakitangan pelatih dan pasukan-rakan saya, tanpa bantuan dan sokongan yang anugerah ini tidak akan mungkin akan saya julang. Share

No comments:

Post a Comment