.


Sunday, June 20, 2010

Silva lebih gemar ke Chelsea berbanding City


Bintang Valencia dan Sepanyol,David Silva antara nama besar seterusnya akan meninggalkan kelab nya untuk berhijrah ke kelab lain,dijangka akan menolak tawaran ke Manchester City dan mengaku lebih berminat untuk bermain di Chelsea.

Pemain berusia 24 tahun itu,yang bernilai £30 juta di pasaran ditetapkan oleh Valencia,bakal mengikut jejak langkah David Villa dan Zigic keluar dari kelab atas alasan krisis kewangan di Valencia.

Kelab Kaya Manchester City,telah lama dikaitkan dengan pemain kebangsaan Sepanyol itu,tetapi tidak mahu berahsia tetang keinginannya untuk bermain di Stamford Bridge pada musim depan.

"Chelsea telah mengangkat kelab mereka kepada peringkat yang lebih tinggi dan menjadi antara kelab terbaik di Eropah dalam masa 5 tahun lalu," kata beliau kepada wartawan.

"Mereka mungkin tidak mempunyai sejarah seperti Real Madrid dan AC Milan tetapi mereke sebenarnya sedang membina sejarah mereka sendiri.

"Jika mereka terus mengekalkan cara mereka sekarang,tidak ada sebab mengapa mereka tidak akan menjadi seperti Real Madrid pada masa depan.

"Chelsea seperti Barcelona,mempunyai skuad terbaik dan jika ada pemain ingin menyertai mereka,pemain itu mahukan kejuaraan.

"Dengan pemain seperti John Terry,Frank Lampard dan Didier Drogba,mereka mempunyai skuad yang lengkap.

"dan ia adalah sesuatu yang menarik untuk disertai." Share

No comments:

Post a Comment